otoMoto.pl - ogłoszenia motoryzacyjne

ogłoszeń w bazie

Przy współpracy z AutoCentrum.pl

Zużycie paliwa

  • Podsumowanie spalania
  • Ford Mondeo II (od 1993 do 2001)
  • w klasie samochodów:
  • Klasa średnia
  • na podstawie:
  • 1002 raportów
Średnie spalanie dla tego auta:
9.2 6.9 10.4
Średnie spalanie w klasie:
9.3 6.6 10.5
Minimalne średnie spalanie (w l/100km):
Pomoc
8.7 6.6 9.9
Maksymalne średnie spalanie (w l/100km):
Pomoc
11.5 8.4 12.9
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe
na długiej trasie (w l/100km):
Pomoc
7.4 5.7 8.5

Filtrowanie raportów - wybierz kryteria

Rodzaj nadwozia

Silnik i/lub lata produkcji

  • silnik:
  • lata produkcji:
  •  

Pokaż raporty

  • raporty:
  • chronologicznie od najdłuższych komentarzy
Autor
Spalanie
Pomoc
Samochód/Komentarz
lemmenjoki
2010-10-13
6.0/7.9/5.3 Użytkuję Mondeo 3 lata, auto używane jest do codziennych dojazdów do pracy (30 km w jedną stronę) kilkakrotnie jeździł na trasach (wakacyjnych) po 5-7 tys. km w ciągu miesiąca (2 osoby + bagażnik pełen po dach) kierunek np Nordkapp:) Jest niezawodny i wygodny choć ma nico za głośne zawieszenie (oczywiście nie ma w nim luzów po prostu tak ma). Biorąc pod uwagę że silnik jest technologią sprzed 20 lat i jeśli pominąć gigantyczną turbodziurę to przy sprawnej turbinie i odpowiedniej regulacji pompy wtryskowej jest dość "dynamiczny", zwłaszcza w zakresie 80-140 km/h, czyli tak naprawdę w zakresie użytkowym. Osoby oszczędne mogą pokusić się o tankowanie biodiesla B100 w prawdzie odrobinę rośnie spalanie ale innych mankamentów nie znajduję (dotąd spaliłem ok 1000 litrów tego wynalazku). Od biodiesla nic mi się nie rozpuściło, żadna uszczelka nie puszcza pompa i wtryski są OK wbrew różnym "mędrcom" od siedmiu boleści, których nota bene pozdrawiam:) Obecnie Mondeo ma ponad 300 tys przebiegu, prawdziwy nie jest znany:):):) i nie widzę przeszkód by kolejne 300 tys pokonał zanim skona;)... Ważna rzecz to rozrząd... nie warto oszczędzać na paskach i rolkach ten element nie został w Fordzie potraktowany poważnie z konstrukcyjnego punktu widzenia i 60 tys km. to naprawdę czas by rozrząd zmienić. Cóż więcej lać paliwo i... szerokości ... pozdrawiam Mondkowiczów...:)
raport Kombi, 1.8 TD 90KM, 2000 r.
Torun
2010-09-09
10.3/10.4/6.9 Juz tu pisalem. spalanie w trasie to bylo nie przekraczajac 2000 obrotow. Zalozylem magnetyzery multimag (polecane przez PZmot) i spalanie z 12 litrow spadlo do 10,35 100% miasto. Generalnie autko mam juz 2 lata. Jedyna wada to tylne nadkola ktore rdzewieja i dalem jakiemus pseudo fachowcy i po roku znow rdza wyszla. Robie wszystko na oryginalnych czesciach. wydatek roczny to 1500 na czesci i drugie tyle robota. Zmienione: pompa wody, lozyska kol przod, tuleje, lacznik stabilizatora, gumy, napinacz paska, sondy lambda (tez mniej spalil). Apropo magnetyzera dziala dopiero po kilku miesiacach (jak oczysci komore czy cos takiego) ale rzeczywiscie po 4 miesiacach (5000km) spala mniej. Autem ruszasz nie dodajac gazu, ostatnio porownalem z peugeot 206 1,6 i tam zeby w ogole ruszyl trzeba dawac 3000 obrotow. Jezdze spokojnie, ale czasem tez sie scigam spod swiatel i spalanie takie samo. Pozdrawiam i polecam. Naprawiam po cenach Citroena AX (wczesniejsze auto) na oryginalnych czesciach i mam super luksus i moc. Polecam. AHA lejcie do nich oleje z norma forda 913a/b/c bo silnik ma waskie kanaliki i zwykly 5w30 nie wystarczy. Polecam Motul specific 913b i 913c.
raport Kombi, 2.5 i 24V 170KM, 1996 r.
Hrabia Mondeo
2009-03-21
9.2/10.8/7.8 ZALETY - Z klimą czy bez pali tyle samo. Jazda do 2200 obr/min czy do 3400 obr/min pali tyle samo . V6 ciagna paliwo dopiero od 3500-4000 obr/min ale wtedy wgniata w fotel i tak do 7000 obr...efekt jak przy turbinie- polecam = cudownie mruczy- w koncu to kociak;P.BARDZO wytrzymały silnik z racji ze jest na łańcuchu rozrządu (minimalnie głośniejsza praca silnika, ale stabilna) więc nawet jesli jakis pasek nam strzeli to jedziemy dalej. Wygoda na poziomie mercedesa s klasy lub minimum bmw 5.Jest ogromy w srodku. Mozna ladowac do srodka wiele towaru(kombi) a spalanie prawie nie wzrasta.Silnik wogóle nie jest obciążony, wiec pojezdzi dluzej. Zawieszenie jest wielowahaczowe wiec prowadzi sie cudownie. Ceny części ogólnie tanie jak na taki silnik-masa zamienników. Wady - gnijące nadkola(srednio raz na 7 lat trzeba pomalowac), pękające tylne zderzaki ale za to dobrze rezonuja male zderzenia. z powyzszego widac ze ma wiecej plusow niz minusow. Chcąc jezdzic oszczednie nie przekraczaj 2500-3000 obr, jesli chcesz miec wygodne auto w smiesznie niskiej cenie z zapasem MOCY pod maską - dokonałes już wyboru ...
raport Kombi, 2.5 i 24V 170KM, 1998 r.
mso
2014-01-24
11.5/15.5/9.0 Wszystko zależy od stylu jazdy, instalacji gazowej oraz sprawności elektroniki. Spalanie (dynamiczna jazda - Stag 4+, wtryski Hana, po wymianie praktycznie wszystkich czujników elektronicznych oraz elektryki zapłonowej): Lato-miasto(Warszawa): 13l, Lato-trasa(120-130kmh): 11l, Lato-trasa(150-170kmh): 12.5l, Lato-trasa(180-190kmh): 14.5l, Zima-miasto(Warszawa): 14l. Przy źle ustawionej instalacji mapa benzynowa (szczególnie dawka długoterminowa) bardzo się rozjeżdża, samochód zaczyna palić dużo i poszarpywać. Samochód bardzo wyczulony na podzespoły zapłonowe elektryczne. Podobnie jest z czujnikami - po wymianie przepływomierza, sondy lambda oraz potencjometru przepustnicy spalanie spadło drastycznie, dowiedziałem się jak dużą mocą dysponuje. Sprzęgło niezniszczalne - 240k km i nawet nie próbuje się ślizgać. Co 20-30k km należy sprawdzić luz zaworowy. Wnętrze niestety trzeszczy, zwłaszcza zimą. Sprawdzając się spod świateł tym samochodem udało mi się wygrać z takimi samochodami jak: Opel Omega 2.5 V6, Opel Insignia CDTI, BMW 318 E46, Mercedes E300 W124, Mercedes C200 CDI.
raport Hatchback, 2.0 i 130KM, 1998 r.
Łukasz
2012-10-15
7.7/13.5/6.4 Witam. Nie moge wyjść z podziwu o opowieściach że ten samochód pali po 17-18 litró na 100km. Jedyne co mi przychodzi di głowy to usterka albo ktow wie...wyścig na OSie. A tak poważnie samochód mam już 3 lata i przelciałem nim sporo km. Rekord spalania minmalnego to 6,4 wg. wskazań komputera, trasa około 100 km ale jazna naprawde stała prędkość 90-100 km i żadnych mocnych jazd. Natomiast najwyższyw wwynik 13 to po mieście w zimie. W lecie minimum w miescie 10 - mi udało sie zejśc do 10,2 w mieście ale to dlatego że to male miastto i mało korków. W dużym miesice zapewne to 12 weźmie. Natomaist jako ciekawostek podam że byłem nim 2 razy na chorwacji, wyjazd o 3 w nocy i o godzinie 14:30 byłem na campingu pod Zadarem, 160km/h nie schodziło licznika, klima - 2 osoby + pełny bagażnik - spalanie na całości trasy wraz z wycieczkami na miesjcu - 8,9 l na 100 km. Kolega ma diesla 2.0 Tdci 115 koni Mondeo MK3 - jazda autostradowa powyzej 160 - mówi mi że mniej niż 8 niema szans. Niecała litra różnicy a koszty eksplatacji diesla o wiele wyższe...koła dwumasowe, wtryskiwacze itp.
raport Kombi, 2.5 i 24V 170KM, 1999 r.
BBR
2009-07-10
8.0/13.0/7.0 Mam ten samochód od około 8 miesięcy, najpierw jazda tylko w mieście na dystansie ok 2km i gaszenie (silnik nierozgrzany) i but na maxa, spalanie wychodziło około 13 l. Teraz raporty z dwóch ostatnich tankowań : 485 km (300 km trasa, 185 km miasto - spokojnie do 120 km/h) 7,9 l / 100 km !!! drugi raport : 245 km (140 km trasa, 105 miasto - spokojnie) 8,1 l / 100km - wskazania oczywiście nie wg komputera tylko tankowanie do pełna i ponowne tankowanie, oczywiście benzyna nie LPG. Wcześniej miałem również samochód z 2 litrowym motorem i palił troszkę więcej było to 2.0 DOHC Opla (różnice rzędu 0,5 - 1 l / 100 km). W pracy najpierw miałem służbową astrę II 1.7 cdti, potem astrę III 1.3 cdti i paliły w 50/50 trasa, miasto - 5,5 l /100 km. Teraz mam służbowego roomstera 1.9 tdi 110 KM i pali około 5,7 w trasie przy ostrym butowaniu. Przymierzam się do e39 2.8 lub 4.4 - jeszcze się nie zdecydowałem...
raport Sedan, 2.0 i 130KM, 1997 r.
slawek
2009-05-15
6.5/7.0/5.9 A tutaj mondeo pokazuje swe niebywałe walory wszystkim rozsądnym ludziom jeżdżącym tym samochodem do 130 km/h. 5.9 litra przy pełnym załadunku na trasie 300 km z czego 200 to autostrada i 100 dobrej jakości droga krajowa (średnia prędkość 110 km/h). Po mieście na co dzień (ok 70 km/dzień) 6.5 l/100 km. Przepali wszystko jeżeli ktoś chce się w to bawić ja leje schella lub lukoila plus całoroczny dodatek do paliwa (40zł/20 tankowań). Ten silnik jest jednym słowem klsycznym, wytrzymałym silnikiem diesla, który ekonomią nadrabia wszystko to co traci przy całej reszcie (wajchowanie, mułek itd). dla mnie ten silnik jest dobrodziejstwem dla ludzi, którzy nie mają zbyt dużo kasy na paliwo a mają rodzinę i chcą za niewielkie kwoty gdzieś pojechać. Trasa 300 km kosztuje przy cenie diesla 3.5 zł łącznie 63 zł. Co przy 4 osobach daje nam 16 zł na osobę. taniej nie pojedziesz.
raport Kombi, 1.8 TD 90KM, 1999 r.
Gracjan
2009-11-16
9.0/11.5/7.2 Świetn1y silnik, niezwykle elastyczny. Ciągnie już od 1000 obrotów!Tym autem można jechać na V biegu od 40 do 225 km/h !!! Bardzo polecam dla osób z ciężką nogą, gdyż ciągłe wciskanie pedału do podłogi wcale nie powoduje wzrostu zużycia paliwa. Na trasie jadąc naprawdę rajdowo czyli 180-190km/h + ciągłe hamowania i znowu 190km/h a potem stanie 2 godziny w warszawskich korkach - wynik 10.5 l/100km! Próbując jechać tak dieslem spalanie wyszło 12l/100km Czyli diesel spalił więcej od 2.5 v6 w benzynie! Następną zaletą tego silnika jest fakt, że posiada łańcuch zamiast paska rozrządu co sprawia iż nie trzeba się martwić o jego wymianę. Wszystko to połączone ze świetnym zawieszeniem auta, które się trzyma drogi jak przylepione dając jednocześnie duży komfort i sportową naturę. Polecam dla ludzi z duszą rajdowca. Jest to najlepszy silnik wśród wszystkich mondeo.
raport Hatchback, 2.5 i 24V 170KM, 1998 r.
marek
2011-12-11
10.0/12.0/9.0 zużycie paliwa średnio 11 litrów gazu (mazda schodziła poniżej 9 przy silniku 1,6 a stara fieścina żony schodzi poniżej 8 gazu ) ale jak na tą mase samochodu i komfort jaki daje, niech sobie tam do 12 litrów bierze,co mu będę żałował (dobrze że nie benzyny). przegląd to o ile mi wiadomo i w malluchu i w mercedesie kosztuje tyle samo. u mnie 150zł bo jest z gazem. gaz jest stary i zwykły więc czasem strzeli chodź od wymiany świec (poprzedni właściciel idiota jeździł na tych samych od 2004 roku czyli odkąd go miał!!! jestm tego pewien po tym jak je wykręciłem i zachodziłem w głowę jak ten samochód wogóle jechał?) wymiana rozrządu i pompy wody z częściami kosztowała mnie 700zł a wymiana parownika i założenie antywybuchu niecałe 400zł chyba. części raczej tanie a naprawy zależy co i gdzie sie wymienia ale nie jest źle. w maździe miałem taniej ale była stara.
raport Kombi, 2.0 i 130KM, 1997 r.
Bogdan
2009-12-27
8.5/11.0/7.0 Nie ma co oszukiwac że auto spali 7-8l benzyny w cyklu miejkim - jest to jednak ciężkie kombi z silnikiem dwulitrowym i swoje 140KM musimy czymś nakarmić.Osobiście udaje mi się utrzymać spalanie w miejskiej dżungli na poziomie 9,5 - 10,5/l na 100km.Na trasie potrafi miło zaskoczyć,przy ekonomicznej jeździe 7-7,5/l na setkę.Ceny napraw w ASO trochę odstraszają,na szczęście prawie każdy mechanik da sobie z tym autem radę.Ceny części nawet oryginalnych przyzwoite(wymiana rozrządu z oryginalnymi częściami i robocizną to koszt 600PLN,niestety to samo w ASO około 2000PLN) Częstych ingerencji wymaga zawieszenie(średnio, co 20tys km trzeba wymieniać z przodu łączniki stabilizatora -60PLN sztuka,czasami tuleje wachaczy -30-40PLN sztuka)To jest moje drugie Mondeo i nigdy nie miałem poważnych problemów i awarii które zatrzymały mnie gdzieś w polu.
raport Kombi, 2.0 i 130KM, 2000 r.
rahimm
2010-02-27
6.5/7.8/6.1 Mam juz je 2 lata i przejechalem jakies 60 tys km.przebieg aktualny ok 290 tyś.Awaryjność minimalna, naklady finansowe na czesci - zgodnie z planem obslugi (oleje filtry, i jedna mala awaria elektrozawoka za 300pln).Spalnaie (nie mam ciężkiej nogi ok 7.1 litra ON, dodam ze glownie stoje w korkach w Lodzi i ok 40% trasy). Problemy z uruchomieniem silnika zimą to przerysowany mit, co prawda trzeba troche pokręcić ale ten typ tak ma,jeszcze mnie nie zawiódł a zima w tym roku nie kiepska.Trochę mułowaty na starcie ale przy 1700 obr sie ożywia i daje nieźle.Niestety mam sedana (ładny ale nie funkcjonalny) wolalbym Hatchback.Cudowny na dluższe trasy, komfort przerasta wszelakie ople i vw.Odnoszę wrażenie że to auto jest niezniszczalne i czas na nie nie działa - licze na 500.00- przebiegu. Polceam wszystkim z małą kasą.Slowem FORD RULEZ
raport Sedan, 1.8 TD 90KM, 1996 r.
Eryk
2011-11-27
8.0/10.0/7.5 Rewelacyjne auto ,miałem już wiele samochodów ale ten autentycznie potrafi w sobie rozkochać ,bardzo stabilny na drodze z niezrównanym układem kierowniczym .Przy przebiegu obecnym 345 tyś km 80 tyś zrobione na gazie i dokładnie mówiąc oprócz założenia gazu nie dotykałem więcej instalacji jak również silnika .Silnik chodzi jak marzenie ,pali od dotknięcia i obce mi są wymiany kabli świec itp spraw podyktowanych jazdą na gazie . Spalanie z trasy przy normalnej jeżdzie czyli raz 80 raz 120 to 8 litrów gazu i jak dla mnie jest to super sprawa .Żal go sprzedawać ale kupiłem już nowszy model 2.0 i również chcę go zagazować, mam nadzieję że będzie się spisywał tak samo rewelacyjnie jak poprzednik . Jeśli ktoś szuka dobrego auta za nieduże pieniądze szczerze polecam ten model ,tylko gaz sekwencja porządna i nie dorżnięty samochód !!
raport Kombi, 1.8 i 16V 115KM, 1997 r.
marbar2(at)op.pl
2012-03-10
12.0/16.0/11.0 Nigdy nie spalił poniżej 10 litrów gazu na trasie (może dlatego, że automatyczna skrzynia biegów). Średnio na trasie na 100 km spala 11 litrów gazu przy szybkości do 110-120 km/h; z boxem i rowerem na dachu przy szybkości w porywach do 140 km/h + klima spala 13 litrów. W samej jeździe miejskiej zimą, na zimnym silniku, przy krótkich przebiegach 3-4 km to i 20 litrów weźmie. Średnie miejskie spalanie oscyluje w granicach 15-16 l/100 km. Rewelacji nie ma, ale i tak przy dzisiejszych cenach koszt paliwa porównywalny lub nawet tańszy niż diesel. Poza tym przejechałem na gazie ponad 110000 km, auto ma teraz 305000 km przebiegu. Na razie silnik i skrzynia bez zarzutów. Raz na jakiś czas coś trzeba wymienić w zawieszeniu. Koszty eksploatacyjne chyba niewygórowane. Największym mankamentem jest blacha, szczególnie tylne nadkola.
raport Kombi, 2.0 i 130KM, 1998 r.
MondeuszTD
2010-08-28
6.0/8.5/5.5 Jak na auto z 1998 roku i przebiegiem prawie 160.000 jest super.Nie bierze ani grama oleju.W mieście pali maksymalnie 8.5l ale to tylko wtedy gdy się go dusi do oporu.Normalnie pali 7-7.3l.Trasa o długości 300 km i średniej prędkości 120-130 km/h 5.5!!!Jedyne co w tym samochodzie jest robione to tylko i wyłącznie części,które się zużywają.Wymieniłem wąż od podciśnienia,bo auto muliło i stary Polonez brał jak chciał Mondka.Od momentu wymiany auto idzie jak opętane.Nie jeden Common Rail do 115 koni zdziwił się co te autko potrafi mimo tego,ze ma 90 koni :).Nie jest demonem przyśpieszenia i 11.5 sekundy w zupełności wystarcza.To auto służy do spokojnej jazdy po mieście a nie do ścigania się.Od tego jest ST200.Jestem zadowolony z tego auta i uważam,że to był dobry zakup.Tym samochodem można jeździć dynamicznie za grosze!!!!
raport Hatchback, 1.8 TD 90KM, 1998 r.
Magda
2009-09-22
8.5/10.0/7.0 Witam, posiadam Forda od niedawna ale już mnie miło zaskoczył, przejechałam nim 3tyś/km w ciągu 2,5 miesiąca więc co nieco już o nim wiem. Wcześniej miałam Corse z silniczkiem 1.2 i żarła paliwsko niesamowicie, a tu przy tak dużym autku zarówno gabarytowo jak i dużej pojemności silnika same plusy. Jak jeżdżę po Łodzi, no to wiadomo co rusz korek pali mi około 8 do 8.5 litra, raz spalił mi 10.0 ale nie wiem czy to nie była kwestia kiepskiej jakości benzyny a w trasie jak pisałam spala mi 7.0 litrów przy 2 osób dorosłych, 2 dzieci no i bagażnik załadowny. Zobaczymy ile będzie ciągnął zimą?? Ale mam nadzieję, że będzie Ok. Co do części to nie mam rozeznania bo nie było mi to potrzbne i oby tak zostało, a za wymianę rozrządu, świec, płynów dałam 1000 zł( tragedii nie ma). Pozdrwiam wszystkich posiadaczy tych aut.
raport Hatchback, 1.8 i 16V 115KM, 1998 r.

Partnerzy

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro.pl otoDom.pl otoWakacje.pl otoPraca.pl platnosci Ceneo.pl cokupic.pl paygsm.pl