otoMoto.pl - ogłoszenia motoryzacyjne

ogłoszeń w bazie

Przy współpracy z AutoCentrum.pl

Zużycie paliwa

  • Podsumowanie spalania
  • Toyota Yaris I (od 1999 do 2005)
  • w klasie samochodów:
  • Auta małe
  • na podstawie:
  • 646 raportów
Średnie spalanie dla tego auta:
5.8 4.7 6.6
Średnie spalanie w klasie:
6.8 5.2 8.1
Minimalne średnie spalanie (w l/100km):
Pomoc
5.6 4.6 6.5
Maksymalne średnie spalanie (w l/100km):
Pomoc
7.1 5.4 7.8
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe
na długiej trasie (w l/100km):
Pomoc
4.8 4.0 5.6

Filtrowanie raportów - wybierz kryteria

Rodzaj nadwozia

Silnik i/lub lata produkcji

  • silnik:
  • lata produkcji:
  •  

Pokaż raporty

  • raporty:
  • chronologicznie od najdłuższych komentarzy
Autor
Spalanie
Pomoc
Samochód/Komentarz
punk101(at)o2.pl
2014-03-03
5.4/7.2/4.7 No cóż Yarek jak na tak małe auto i z silnikiem 1.3 pali bardzo mało - chwała mu za to :). Leję do baku tylko i wyłącznie 98verve ,chociaż na samym początku jak go kupiłem lałem 95 ... ,ale szybko zmieniłem zdanie co do lepszej jakościowo wachy ... .W trasie ( na prostej i bez wiatru w "dupę" ) pali tylko ... 4.7 litra 98 przy prędkości równej 100 km/h!Jak dla mnie to bardzo mało przy założeniu iż siedzi kierowca i nikt więcej.Przy 120 km/h spalanie wzrasta do 6 litrów ,ale buczy silnik wtedy niemiłosiernie.Tak powyżej 100 km/h zaczyna być w środku głośno - za głośno ( jeden z nielicznych mankamentów jak dla mnie ). Pomiary te są oczywiście dla lata i wczesnej jesieni.Zimą minimalne spalanie przy 100km/h wynosi już tylko 4.9( temp. od 0 do 10 C) do 5.1( temp. poniżej 0 C). Silnik bardzo szybko się nagrzewa już po przejechaniu 2-3 km. z włączonym nawiewem na przednia szybę ( zima ,temp. 0-10C ). Co do spalania z załączoną klimą to w lecie pali więcej o około 0.3 do 0.8 litra.Mój Yarek pali średnio 6.7 litra według komputera.Staram się raczej w trasie nie przekraczać 100 i katować go na wysokich obrotach ,chociaż raz próbowałem zamknąć licznik i się nie udało przy 170 km/h ...- kończyła się droga ( co do spalania to nie sprawdzałem ,ale było na pewno grubo powyżej 10 litrów ).
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2004 r.
Tech
2014-01-04
7.3/11.0/5.5 Spalanie minimalne w granicach 5,2-5,5l/100km trasa, bardzo delikatna jazda w granicach 80-85km/h, jazda szybsza oczywiście powoduje bardzo szybki wzrost spalania. Jazda ze stałą prędkością w granicach 110km/h powoduje już wzrost spalania do około 6,8l/100km. Spalanie maksymalne 10-11l/100km - zima miasto krótkie odcinki 3-5km. Dla wielu takie spalanie może wydawać się duże ale tak jest nie tylko u mnie. Zachęcam zainteresowanych do zapoznania się z tematem "Nowa Toyota Yaris pali mu 14 litrów na setkę! A serwis umywa ręce" (szukać przez Google). Wiele osób nie zdaje sobie sprawy że jazda na krótkich odcinkach tym samym na niedogrzanym silniku powoduje wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50%. Średnie spalanie to oczywiście wypadkowa wszystkich czynników mających wpływ na wysokość spalania tj. między innymi proporcje miasto/trasa, styl jazdy, pora roku, długość przejeżdżanych odcinków stan techniczny autka itp. W moim przypadku jest to 2 samochód w domu i służy głównie do jazdy po mieści średnie spalanie to 7-8l/100km. Wydaje mi się że w porównaniu z innymi autkami w tej klasie jest to wynik średni. Średnie zużycie podawane przez innych na tej stronie w wysokości około 6l/100km. prawdopodobnie dotyczy przypadków delikatnej jazdy poza miastem.
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2004 r.
MZtka
2012-08-31
7.5/10.6/6.4 Na początku napomknę iż autko jest w automacie, wiec spalanie jest relatywnie większe niż w manualu. Wskazania komputera maja się nijak do realnego spalania. Komputer okłamuje mnie od 0,6l do 3,3l (różnica między średnim spalaniem rzeczywistym a komputerowym). Teraz po kolei opisze spalania: Średnie minimalne spalanie 7,5l zostało obliczone na podstawie 2000km które pokonałem po Polsce w przeciągu 1,5 tygodnia (2 osoby + dużo bagaży). Są to zarówno przejazdy przez duże miasta, nadmorskie drogi miedzy kurortami(25%), ale głownie drogi krajowe (zwykle jak i ekspresowe + troszkę autostrady). Trasa pokonywania raczej z umiarkowana dynamiką. Krajówki zwykle do 115, ekspresówki ze stałą szybkością średnio 135-145. Średnie maksymalne spalanie 10,6 to 100km w terenie górzystym (1 osoba +troszkę bagażu), sporo jazdy lewym pasem z wciśniętym mocno pedałem gazu.Był to odcinek testowy jaki pokonałem z kolegą. Kolega jechał za mną Fabią 1,4 MPI 60KM (benzyna) przed tym tankowaliśmy i po też. Okazało się że yaris spalił gazu za 28,5zł a kolega zapłacił za PB95 ponad 60zł! Minimalne spalanie 6,4 to odcinek około 200km (1 osoba+ troszkę bagażu). Trasa bardzo spokojna, tylko 20% to miasta. Jazda na trasie średnio 90km/h. Pozdrawiam
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2002 r.
Malina
2009-02-06
5.0/6.1/4.4 Auto użytkowane jako służbowe. Z uwagi na mały limit paliwa jazdy oszczędne, hamowanie silnikiem, wyłączany silnik przy dłuższych postojach (czasem i na czerwonym świetle przy znajomej sygnalizacji). Rzadko przekraczane 100km/h, jazdy w 30% po mieście, reszta spokojna jazda na trasie. Klimatyzacja załączana okazjonalnie. Średnie spalanie przez cały okres użytkowania (od stycznia 2006 do stycznia 2009) wyniosło 5,05l/100km (słownie pięć litrów i pięć setnych litra). Przebieg w tym czasie 90.000 km. Każde tankowanie do pełna i wyliczone średnie spalanie. Dane typu stan licznika, cena jednostkowa, ilość litrów, średnie spalanie wprowadzane na bieżąco do Excela. Różnica między wskazaniami komputera z danymi rzeczywistymi max. 0,2l. Poza wymianą pompy wody (nieszczcelność) przy 45.000 km zero napraw (nie licząc kolizji). Auto serwisowane regularnie w ASO. Ogólne wrażenia dobre, spalanie przy oszczędnej jeździe rewelacyjne, jednakże przy ciężkiej nodze na podstawie porównania z autami użytkowanymi przez innych pracowników spokojnie spali 8l/100km.
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2005 r.
kamilskibi
2011-12-27
5.2/6.0/4.1 Witam, Przejechałem swoim Yarisem 10 000 km. Obecny przebieg 80 000. Co do spalania to rewelka. Trzeba się nim nauczyć jeździć, ale jak już ktoś to zrobi to spalanie jest bardzo niskie. Mi na trasie ok 300 km pali w granicach 4,6-4,9 przy prędkościach do 100 km/h. Raz się postarałem i na trasie z Gdańska do Warszawy wykręciłem 4,1 ale to już była męcząca jazda. Przy normalnej jeździe (40% Warszawa i 60% okolice Warszawy - mniejsze miejscowości i trasa) mi wychodzi od 5,5 do 5,8 rzeczywistego spalania. Piszę rzeczywistego, bo w moim przypadku komputer zaniża o ok 0,4 do 0,5 litra. Tankuję na Auchan na Górczewskiej, olej Castrol 5w-30. Nie cisnę go, normalnie przyspieszam. Tym co pali bardzo dużo radzę unikać obrotów, przy których jest inna faza rozrządu (powyżej 3500 obr/min) oraz sprawdzać dość często ciśnienie w kołach. Opony też mają znaczenie. Na letnich Goodyer´ach 0,5 litra mniej niż na zimowych Fulda´ch, ale to normalne. Pozdrawiam
raport Hatchback, 1.0 i 16V 68KM, 2002 r.
Marcin
2012-01-09
4.8/7.3/4.1 Jeżeli ktoś wie na czym polega ekonomiczna jazda będzie bardzo zadowolony ze spalania w tym modelu. Oczywiście jest to silnik benzynowy do tego VVT-i czyli w przypadku jazdy dynamicznej i trzymaniu autka >4k rpm. spalanie wzrośnie, ale i tak ciężko będzie przekroczyć 7,5l/100km. Ja jako, że mam 2 autka i to tym drugim jeżdzę dla przyjemności, jazdę Yariską traktuje wyłącznie jako tani środek transportu. Przykładowo jazda ze Śląska w 4 osoby do Zakopanego i z powrotem dała wynik 4,7l/100km gdzie do momentu wjechania we górskie zakręty utrzymywało się 4,1l. W mieście latem jesteśmy w stanie utrzymać spalanie rzędu 5l , zimą troszke więcej ok 5,2l/100km i to oczywiście bez większych problemów. Kiedy mi naprawde zależy i chce jechać bardzoooo oszczędnie nawet zimą na trasie o długości 10km schodzę do 4,8-4,9l. Ale jak już mówiłem jest to benzynka czyli choćby krótki odcinek pozwolimy sobie na mocniejsze wciśięcie gazu i komputer już pokazuje 6-6,2l.
raport Hatchback, 1.0 i 16V 68KM, 2001 r.
Killer
2011-09-13
7.0/9.0/6.9 Tutaj znowu nie jest tak kolorowo jak przy benzynie.. Autko potrzebuje dużo więcej gazu niż benzyny :/ . Po mieście jeszcze jest ok, spalanie z 6,3 podskakuje do 6,9 , wynik niezły.. natomiast na trasie czuć spadek mocy mimo instalacji sekwencyjnej, przy jeździe do 130 km/h nie ma problemu, łyknie najwyżej 7 litrów ale przy jeździe 170-180 km/h zaczynają się schody (nie wspominając o tym, że powyżej 150 na gazie ciężko już przyspiesza, a na benzynie nawet przy 190 do 199 bez problemu), spalanie jest potężne, potrafi pokazać 13-18litrów chwilowego zużycia gdzie przy benzynie jest to np 8-10 ogólnie na autostradzie warto przełączyć na benzynke. Ale wynik 7 litrów gazu przy cenie 2,50zł i 5zł za pb95 i spalaniu 6 l mówi sam za siebie, po 4 msc koszt instalacji się zwrócił i instalacja zarabia na siebie ;).
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2005 r.
Sroqraf
2010-03-19
5.2/7.2/4.5 Prawie Perpetum mobile :) Pije tyle co kot napłakał :) Komputer podaje: przy 90km/h 4-4,5; 100km/h 4,5-5; 150-155na autostradzie (wg nawigacji, licznikowe 165-170) ok 10l. W trzy dni pokonałem trasę 1700km (Piła -> Skierniewice -> Skarżysko-Kamienna -> Radom -> Starachowice -> Tarnowskie Góry -> Wałbrzych -> Jelenia Góra - Legnica -> Słubice -> Stargard Szcz. -> Piła ... nie oszczędzając auta - średnie spalanie na koneic trasy 6,8 l/100km (odcinek Poznań - Konin z prędkościami zbliżonymi do max), reszta trasy gdzie szło to 90-130km/h. To mówi samo za siebie. Jadąc rekreacyjnie - choć ciągle nie będąc zawalidrogą, bez problemu zobaczyłbym 4,5-5l/100km. Rewelacja. W codziennej dynamicznej jeździe (głownie miejskiej) średnio wskazuje 7.
raport Hatchback, 1.0 i 16V 68KM, 2004 r.
klimper
2013-10-17
4.2/5.2/4.1 Największa zaleta Yarisa. Spalanie spalanie i jeszcze raz spalanie. Dodam, że teoretycznie nie powinienem mieć diesla, do pracy mam 3,5 km!!! i jeżdżę. 95% trasy to miasto, jeżdżąc spokojnie praktycznie nie da się spalić więcej niż 5 litrów. Największy wpływ na spalanie tego silnika(jak pewnie wszystkich diesli) ma temperatura otoczenia. W lipcu tego roku cały bak przy temp średnio 28-30stopni w dzień i na krótkich trasach w mieście zużyłem średnio na 100km 4,2litra. Zalewałem tylko dwa rodzaje ropy - na bliskiej i bp ultimate. nie widać u mnie różnicy ani w spalaniu ani w kulturze pracy silnika. Jak się chce to można mieć 4,3 w mieście spokojnie, ale to auto wtedy praktycznie nie zobaczy 2tys obrotów na obrotomierzu.
raport Hatchback, 1.4 DI 75KM, 2005 r.
Robzi
2011-09-22
4.9/5.0/4.5 witam jeżdzę yariską od 2003 (kupiona w polskim salonie), generlanie codzinnie robię 200km (100km w jedną stronę) w tym 20km miasto i 180km trasa (spokojna na odcinku Ostrow - Wrocław), korki we Wrocławiu sa wszystkim znane wiec nie muszę nic dodawać - ale przyznaje ze autko super - gdyby było troszke mlodsze i mialo klime to pewnie nigdy bym go nie wymienil:) jezdze srednio 90-95km/h na trasie (100 przekraczam podczas wyprzedzania) staram się jezdzić ekonomicznie, ale przyznaje ze nie uczylem sie jak to robic tylko z wlasnego doswiadczenia i obserwacji komputerka pokladowego, polecam dla wszystkich ktorzy chcac tanie, ekonomiczne autko i przyznaje ze trudno mi znalezc jakas sensowna alternatywę na dzien dzisiejszy
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2003 r.
skomor
2011-12-23
6.4/7.5/5.1 Yariska spisuje się bardzo dobrze. W zimie gdy temperatura spada poniżej zera pali około 7l/100km, max spalił mi 7.5 litra. Na trasie w okresie zimowym okolo 6.0-6.4l/100km - nie przekraczając 110km/h. Jadąc spokojnie - nie przekraczając 90km/h spali okolo 5,5l/100km. W okresie letnim średnie spalanie wynosi 6,4 - 6,8l/100km. Na trasie bez szaleństw spokojnie ponizej 6litrow a w mieście nie przekroczy 7l/100km. Musze przyznac ze silnik dość słaby ale bardzo wytrzymaly i bezawaryjny, a w mieście spisuje się naprawdę wystarczająco. Jesli wymieniamy wszystko na czas to yaris zapewni nam długą i przyjemną eksploatację.
raport Hatchback, 1.0 i 16V 68KM, 2003 r.
Tytus
2009-05-26
4.5/5.5/3.8 Tutaj bezapelacyjnie MAX pod każdym względem. Spalanie: * w mieście 5 l/100km, * na trasie Częstochowa-Kołobrzeg-Czestochowa: 2 dorosłe osoby + 100kg babcia w jedną stronę + załadowany bagażnik 3,8 l/100km!!!!! Bez babci byłoby jeszcze mniej :))) * zimą należy doliczyć do powyższych wartości około 0,5 litra więcej paliwa ze względu na automatyczne ssanie, Przeglądy i wymiany oleju są robione zgodnie z planem (oczywiście nie w ASO Toyota), olej pełny syntetyk 0w40, paliwo Shell V-Power. Filtr powietrza do silnika... do diesla nie mogłem znaleźć zamiennika więc co jakiś czas trzeba wydać te 50zł.
raport Hatchback, 1.4 DI 75KM, 2002 r.
beata
2010-09-28
5.3/7.0/4.9 Oszczędna i sympatyczna! Porównuję dane z komputera z własnymi obliczeniami w Excelu, nie ma większych różnic. Na wakacjach (jazda przez Polskę, z plątaniem się po paru miastach w celach zwiedzania, czasami w korkach) na dystansie 1500 km spaliła 5,1 (obliczenia z tankowania zawsze do pełna i z przejechanych kilometrów). Na czystej trasie potrafi zejść do 4,9 ale wymaga to idealnych warunków i delikatnego traktowania pedału gazu... Na mieście w korkach oczywiście gorzej, ale jeżdżąc tak więcej trasy mniej miasto - mam średnią 5,7... i trochę w tym mojej winy, lubię się zerwać spod świateł :)
raport Hatchback, 1.3 i 16V 86KM, 2005 r.
Tomek Rybnik
2009-03-18
4.7/5.7/4.5 Spalanie paliwa bardzo zadowoli użytkownika. W mieście będzie to 5,7l/100km natomiast na trasie możemy zejść nawet do 4,7l/100km - oczywiście takie wyniki można osiągnąć przy dość zrównoważonej jeździe. Jeśli chodzi o ceny przeglądów i napraw to ASO Toyoty jest bardzo drogie. Pewne naprawy lub modyfikacje mogą wynieść nawet kilkanaście procent wartości samego samochodu. W przypadku Katowickiego oraz Rybnickiego ASO można spokojnie powiedzieć, że płaci się za jakość - w stosunku do innych brak po prostu doświadczeń w praktyce. Samochód głównie się tankuje i uzupełnia płyny - taki właśnie jest Yaris.
raport Hatchback, 1.0 i 16V 68KM, 2002 r.
top-auto(at)wp.pl
2008-01-24
4.3/5.1/3.6 Jeśli chodzi o spalanie to pali mało ale ceny napraw odstraszające. Dla przykładu: koszt amortyzatora przedniego to około 500zł w sklepach motoryzacyjnych ( do innych aut 100 do 200zł ) a oryginalny w Toyocie ponad 500zł. Kupiłem więc w Toyocie bo różnica minimalna ale było to bolesne. Skrzynia biegów używana do diesla bardzo ciężka do zdobycia i droga, cudem kupiłem za 1000zł. Pasy bezpieczeństwa tylko Toyota i drogo, używane nie do zdobycia bo Toyota zmienia rodzaje pasów co kilka miesięcy. Ogólnie części zamienne drogie nawet poza serwisem, a ceny w serisach Toyoty...wiadomo. Przemilczę.
raport Hatchback, 1.4 DI 75KM, 2004 r.

Partnerzy

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro.pl otoDom.pl otoWakacje.pl otoPraca.pl platnosci Ceneo.pl cokupic.pl paygsm.pl